Monday, September 28, 2009

Story of Coffee - Kisah Secangkir Kopi

Today I want telling about

(ENG)

Many the people liking drink the coffee, but only a few is people know about coffee, good of type, feel, measuring drink the coffee.

That is Coffee of world marketing have three type, that is coffee Arabica, Robusta, and mixture from both. Feeling Robusta a few acids, is while the coffee often we consume is Arabica, coffee is in demand in all the world. Be like European and America people more thinking much of coffee Robusta.

In Indonesia alone including commodity center of cofee, what most famous is coffee is from Sumatra, don't fail is likely compared to the Java coffee. Former is Luwak Coffee ( cosiest he/she said). Luwak Coffee the genuiness is coffee seed which have matured the eaten by Luwak (mongoose), then he/she release his shit, with the coffee seed. Farmers take the the seed is, then clean, and thus Luwak Coffee, but now seldom is Luwak Coffee from the original mongoose, mean made in.

Formerly I nor liked or seldom drink the coffee. Even if wish it drinking still mingled by the the milk.

Since I know about the coffee, I become interesting to drink it. There are some the places most I take a fancy to to enjoy the coffee.

In Jakarta most I take a fancy to is Bangawan Coffee inMall Ambassador, that coffeeare delicious because they cut fine vegetables from original seed Arabica Toraja, meagrely sugars, and presented with ice.

In Bandung, delicious and fancy place in Bandung Super Mall, where is cafe G'day Coffe, he also cut fine vegetables from seed Arabica Toraja original, with well guaranted quality ( of old age of coffee not yet shall 3 months, of last hulling), meagrely sugars and presented with ice.

But if wishing to squat to engross yes are many, for example Starbuck, Ngopi Doeloe, and others. But most of they don't present the cool coffee, but coffee which have been made cool before all.

For the measuring of coffee, best which is 3 x 200 ml per his day, don't mostly, because in glass of coffee is add vitamins name of nicotine, if too much this Iihat vitamins can dangerous especially at our nerve.

Nicotine in this coffee can to to medicinize, when is us stress, depression, or again headache, because this Iihat vitamin can assuage that all. With hot coffee glass, with a few of sugar.

Inadvisable coffee for patient insonmia, because can make the sleepless someone. more than anything else most. but still not yet proven to me, cave drink counted what do, remain to direct to sleepy yes lose awareness.

Coffee is also make the tooth we become more brown ( dirty), if thie happen go directly to dentits medical, in scalling ( sweeping of tooth). Or if you want know about cheap dentist, just call me, I will tell you.

The coffee most like that is Ice Capuccino with topping and choco granule, very delicious.....

(INA)

Banyak orang yang suka minum kopi, tetapi hanya sedikit orang yang tahu mengenai kopi, baik jenis, rasa, takaran minum kopi.

Kopi yang dipasaran dunia ada tiga, yaitu kopi Arabica, Kopi Robusta, dan Kopi campuran dari keduanya. Rasa Robusta sedikit asam, sedangkan kopi yang sering kita konsumsi adalah kopi Arabica, kopi terlaris di seluruh dunia. Seperti orang Eropa dan Amerika lebih menyenangi kopi Robusta.

Di Indonesia sendiri termasuk pusat komoditas Kopi, yang paling terkenal adalah kopi Sumatera, tidak kalah rasanya dibandingkan dengan kopi Jawa. Dahulu ada kopi luwak (katanya paling enak). Kopi Luwak yang asli merupakan biji kopi yang sudah matang yang dimakan oleh luwak (musang), lalu dia mengeluarkan kotorannya, bersama biji kopi tersebut. Para petani mengambil biji itu, lalu membersihkan, dan jadilah kopi Luwak, tetapi sekarang jarang ada kopi luwak yang asli, rata-rata buatan.

Dulu saya juga tidak suka atau jarang meminum kopi. Sekalipun ingin meminumnya masih dicampur susu.

Sejak saya mengetahui tentang kopi, saya jadi tertrik untuk meminumnya. Ada beberapa tempat yang paling saya sukai untuk menikmati kopi.

Di Jakarta yang paling saya sukai adalah Mall Ambassador di Bengawan Coffee, Kopi enak karena mereka racik dari biji asli Arabica Toraja, dengan sedikit gula, dan disajikan dengan es.

Dia Bandung, palaing enak di Bandung Super Mall, dimana ada kedai kopi G'day Coffe, Dia juga meracik dari biji Arabica Toraja asli, dengan kualitas terjamin (umur kopi belum sampai 3 bulan, dari penggilingan terakhir), dengan sedikit gula dan disajikan dengan es

Tapi bila ingin nongkrong asyik ya ada banyak, misalnya Starbuck, Ngopi Doeloe, dan lain-lain. Tetapi kebanyakan dari mereka tidak menyajikan kopi dingin, tetapi kopi yang sudah didinginkan sebelumnya.

Untuk takaran kopi, yang paling baik adalah 3 x 200 ml per harinya, jangan kebanyakan, karena di segelas kopi ada zat yang namanya nikotin, bila terlalu banyak zat ini dapat berbahaya terutama pada saraf kita.

Nikotin dalam kopi ini bisa menjadi obat, dikala kita sedang stress, depresi, atau lagi sakit kepala, karena zat ini dapat meredakan itu semua. Dengan segelas kopi panas, dengan sidikit gula.

Kopi juga dapat menjadi obat pencahar, dikala kita sulit buang air besar, pada saat perut kita sakit tetapi susah buang air pada pagi hari. Minumlah segelas kopi baik dingin atau panas, maka kita jadi ingin menuntaskan kewajiban alam kita. ngebom boooo.....

Kopi tidak disarankan untuk penderita insonmia, karena dapat membuat seseorang susah tidur. apalagi kebanyakan. tetapi masih belum terbukti ke gue, gua minum sebanyak apa, tetap aja kalo ngantuk ya langsung hilang kesadaran.

Kopi juga membuat gigi kita menjadi lebih coklat (kotor), kalo dan gini mending langsung ke dokter terdekat, di scalling (pembersihan gigi). kalo mau tau dokter gigi murah, tanya aja ke gua ntar gua kasih tau.....

Kopi yang paling gua suka yaitu Ice Capuccino with topping and choco granule, sip top bgt skl deh.......

No comments: